معرفی و آشنایی با باتری نیکل آهن

با وجود اینکه باتری های نیکل آهنی ممکن است چندان شناخته شده نباشند، اما امروزه قوی ترین و با دوام ترین باتری موجود هستند و یک گزینه عالی برای برنامه های کاربردی انرژی خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر بدون شبکه بشمار می آیند.

تاریخچه: باتری های نیکل آهنی دارای سابقه بیش از 100 سال هستند.

توماس ادیسون باتری های نیکل آهنی را در اوایل دهه 1900 ثبت کرد و آنها را “بسیار برتر از باتری های با استفاده از صفحات سربی و اسید” دانست. باتری های نیکل آهنی در اولین اتومبیل برقی در اوایل سال 1910 استفاده شد. اگرچه آنها در زمان تولد خودرو به عنوان باتری اولیه موتورهای احتراق داخلی مورد استفاده قرار نگرفتند ، اما در طول قرن بیستم در بسیاری از برنامه های راه آهن ، لیفتراک و نیروی آماده به کار جایگاه خود را پیدا کردند. باتری های نیکل آهنی به دلیل عمر فوق العاده طولانی و ویژگی های قوی و بادوام خود در قرن بیست و یکم برای کاربردهای انرژی تجدیدپذیر در حال تولد مجدد هستند. برنا انرژی همواره آماده دادن مشاوره تصصی در زمینه باتری های نیکل آهن به مشتریان خود در ایران است!

بهترین سرمایه گذاری در ذخیره انرژی: 70 تا 90 درصد ارزانتر از سایر گزینه های باتری!

امروزه باتری های نیکل آهنی دارای کمترین هزینه کل برای خرید باتری هستند!

اگر هزینه خرید باتری های نیکل آهن در طول عمر باتری استهلاک شوند ، به ازای هر کیلووات ساعت قابل استفاده ، کمتر از سایر باتری هاست! نزدیکترین رقیب باتری دو برابر آن است.

طولانی ترین: 30 سال خدمات قابل اعتماد

طول عمر حدود 30 سال برای باتری های نیکل آهنی در واقع یک تخمین حداقلی است. از آنجا که باتری های نیکل آهنی از صفحات نیکل و الکترولیت قلیایی استفاده می کنند، تخریب صفحه و عمر کوتاه صفحه سربی در اسید را تجربه نمی کنند. به طور معمول باتری های نیکل آهن 50 ساله و قدیمی هنوز در حال کار هستند و برخی از آنها به دهه 1940 برمی گردد!

بزرگترین ظرفیت قابل استفاده: 80٪ عمق تخلیه

بر خلاف سایر باتری ها، طول عمر باتری های نیکل آهنی تحت تأثیر عمق تخلیه باتری قرار نمی گیرد. به همین دلیل است که می توانید یک باتری نیکل آهنی را به صورت روزانه تا  80 % تخلیه کنید و همچنان بیش از 30 سال عمر باتری داشته باشید!

مقاوم ترین: تحمل شارژ بیش از حد /قابلیت تخلیه و تحمل دمای شدید

همه می دانند که تخلیه بیش از یکبار باتری اسید سرب ، عمر مفید آن را به طرز فاجعه باری کوتاه می کند. این در مورد اکثر باتری ها اتفاق می افتد، اما نه برای باتری های نیکل آهنی! تخلیه %80 باتری نیکل آهنی یا بیشتر بر طول عمر آن تأثیر منفی نمی گذارد، به همین دلیل است که می توان آنها را به صورت روزانه تخلیه کرد و هنوز چندین دهه خدمات رایگان را ارائه می دهد.

همچنین باتری های نیکل آهنی را می توان بیش از حد شارژ کرد ، بدون اینکه بر طول عمر آنها تأثیر بگذارد. باتری های نیکل آهنی هنگامی که به شدت شارژ می شوند (نرخ شارژ C/4 یا بالاتر) بهترین عملکرد را دارند ، که آنها را برای کاربردهای خورشیدی بهینه می کند زیرا می­توانند در 4 ساعت به طور کامل شارژ شوند!

تحمل دمای بسیار بالا در شرایط گرمسیر و سردسیر

اکثر باتری ها شرایط دمایی شدید را دوست ندارند تنها باتری های نیکل آهنی با محدوده دمای کاری (-30 – 60˚C)  خدمات را بدون نگرانی در شرایط بسیار سرد و گرم ارائه می­دهد. از جنگل های آمریکای مرکزی گرفته تا قطب شمال ، باتری های نیکل آهنی ذخیره انرژی قابل اطمینان را در اختیار مشتریان قرار می دهند ، جایی که باتری های دیگر با مشکل مواجه می شوند.

سازگاری:

باتری های نیکل آهنی با اکثر اینورترهای باتری و شارژرهای خورشیدی موجود در بازار امروزه سازگار هستند. با استفاده از پیکربندی های استاندارد 12 ولت ، 24 ولت و 48 ولت ، باتری های نیکل آهنی به خوبی با بیشتر محصولات الکتریکی کار می کنند. اگر شارژر خورشیدی یا اینورتر باتری شما از پارامترهای شارژ سفارشی پشتیبانی می کند ، احتمالاً با باتری نیکل آهن به خوبی کار می کند. شارژرها و اینورترهای باتری که منحصراً برای باتری های سرب اسیدی طراحی شده اند نیز با اجرای تنضیمات خاص با این باتری ها سازگار می شوند. لطفاً برای تأیید سازگاری و سایزینگ باتری ، با یکی از طراحان سیستم DC برنا انرژی تماس بگیرید.

پشتیبانی:

تیم متخصصان برنا انرژی هم قبل از فروش و هم در طول عمر باتری شما در کنار شما هستند تا مطمئن شوند که از سرمایه گذاری باتری خود بهترین عملکرد مطلوب را بدست می آورید. خوشحال می شویم به سوالات پاسخ دهیم و توصیه هایی در مورد عملکرد و بهینه سازی نه تنها باتری ، بلکه کل سیستم انرژی شما ارائه دهیم.

معماری:

باتری نیکل آهنی تک سلولی ، باتری 1.2 ولت اسمی (محدوده عملکرد 1.0 – 1.65 ولت) است. این سلول ها به صورت سری وصل می شوند تا ولتاژ مورد نیاز را تولید کنند. صنایع شیمیایی برنا محلول های باتری نیکل آهن را از قبل بسته بندی شده در تنظیمات 12 ولت (10 سلول) ، 24 ولت (20 سلول) و 48 ولت (40 سلول) ارائه می دهد. (راه حل های سفارشی ولتاژ بالا نیز برای برنامه های تجاری و مقیاس کاربردی موجود است). باتری های نیکل آهن برنا انرژی در اندازه های Ah 100 تا Ah 1000 قابل ارائه هستند.

بسته باتری نیکل آهن شما شامل تعداد مناسب باتری ، شینه برای اتصالات سری بین باتری و سایر لوازم جانبی ایمنی است.

نگهداری:

باتری های نیکل آهنی یک باتری غرق شده در آب هستند و دارای نگهداری ساده هستند. اضافه کردن آب به باتری هر 1 تا 3 ماه یکبار مهمترین قسمت نگهداری آنها است. الکترولیز در حین شارژ در داخل باتری انجام می شود و در نتیجه آب خالص به شکل هیدروژن و اکسیژن از گاز خارج می شود. این آب باید به صورت دوره ای با افزودن آب مقطر به باتری ها تعویض شود.

تساوی نه! برخلاف باتری های سرب اسیدی ، نیازی نیست که باتری های نیکل آهنی به طور منظم اکوالایز شوند (هرچند اگر این کار را انجام دهید به آنها آسیبی نمی رسانید). اگر در حال ارتقا از بانک باتری سرب اسید هستید، لازم نیست نگران این موضوع باشید با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

بررسی وزن مخصوص… نه! الکترولیت قلیایی باتری های نیکل آهن بر اساس میزان شارژ باتری تغییر نمی کند ، بنابراین برای تعمیر و نگهداری یک کار کمتر دارید که صاحبان باتری های سرب اسید قبلی باید انجام می دادند.

رک باتری برای باتری های نیکل آهن مورد نیاز است. شارژ باتری های نیکل آهنی تولید گاز هیدروژن می کند. هیدروژن یک گاز قابل احتراق است که می تواند خطرناک باشد. مانند سایر مواد شیمیایی باتری ، یک باتری نیکل آهن باید در اتاق باتری نصب شود که به درستی این هیدروژن را خارج کند. باتری های نیکل آهنی نیز نباید دارای فضای هوایی با سایر وسایل الکترونیکی یا منابع احتراق احتمالی باشند. برای مشاوره رک با ما در تماس باشید.

توصیه می شود که هر 10 سال یکبار الکترولیت این باتری ها جایگزین شود تا عملکرد باتری کاهش نیابد. برنا انرژی به مشتریان باتری خود خدمات تعویض و خنثی سازی الکترولیت باتری های قلیایی را رایگان ارائه می دهد.

مطالب مشابه

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست